Целта на обучението в магистърска програма „Изкуства и събитиен мениджмънт” е да отговори на специфичните нужди на бързоразвиващите се творчески и културни индустрии и нуждата от творци с нови управленски знания в областта визуалните изкуства и дизайна. Събитийния мениджмънт играе важна роля в развитието на бизнеса и културата, а изкуствата са и инструмент при реализиране на рекламни и маркетингови кампании.
Потребностите на все по-взискателните публики, бързо развиващите се технологии и икономическия потенциал на творческите индустрии изисква специфични умения, знания и мислене. Магистърската програма е създадена за да посрещне тези предизвикателства. Цели да разшири професионалните компетенции на завършилите бакалавърски програми, като се фокусира върху развиването на специфични творчески умения и дизайнерско мислене при създаване и реализиране на арт събития, както и разнообразни визуални проекти.
В обучението са заложени следните задачи:
- Да се създаде възможност да се придобият допълнителни знания и умения в областта на изкуствата, дизайна, управлението, технологиите, и др.
- Да се развият способности у обучаемите да се реализират професионално в организации от сферата на културата, от бизнеса и публичния сектор.
- Да бъдат конкурентоспособни и адаптивни към променящите се условия за реализация на пазара на труда.
В процеса на обучението в магистърската програма се акцентира на творческо поднасяне на лекционния материал, на прилагане на активни практически методи – реализация на творчески проекти и задачи, индивидуално или екипно разработване на презентации и курсови проекти, реализация в материал на авторски продукти и услуги и други форми на обучение и текущ контрол. Студентите се стимулират да разработват авторски творчески проекти, да участват в конкурси и конференции в университета, страната и чужбина.
Извънаудиторната заетост по дисциплините от учебния план е приоритет в професионално направление „Изобразително изкуство”. Насочена е към научноизследователски и творчески задачи с акцент върху реализирането на проекти, изискващи задълбочени проучвания, анализ и експерименти. Студентите работят върху печатни и мултимедийни проекти, които се представят публично. Студентите имат възможност да участват в специализирани уъркшопове, вътрешни и международни конкурси и семинари.
В резултат на обучението студентите придобиват:
Конкретни знания свързани с изкуството и дизайна на събития, отговарящи на нуждите на творческите и културни индустрии, и управлението на събитията, свързани с тях. Студентите придобиват знания в областта на търговските марки и тяхната философия.
Придобитите у студентите практически умения са ориентирани и към: идентифициране на проблемите в дизайнерската практика, създаване на подходящ комуникационен климат, работа в екип, разрешаване на конфликти; умения за работа в дигитална среда. Развиват и формират умения за творческо мислене за изработване на концепции за събития и цялостното им реализиране.
В съответствие с европейската рамка на компетентностите и Националната квалификационна рамка, обучението на студентите в тази магистърска програма стимулира развиването на преносими компетентности за: работа в екип; избор на подход и техника на мотивиране на други участници за ефективна работа в различни творчески и бизнес организации; избор на подходяща техника за комуникация със специалисти и неспециалисти при обмяна на творчески идеи и информация, проблеми и решения при разработването и реализирането на различни политики и проекти; работа със специализиран и универсален софтуер; анализ, и формулиране на подходящи творчески и бизнес решения, свързани с текущото и стратегическото поведение на различни културни и бизнес организации.
Катедра Изкуства:
https://www.vfu.bg/архитектурен-факултет/Катедра-Изкуства