Магистърската програма е предназначена за мениджъри, които участват активно в управ-лението на съвременните процеси на създаване и управление на бизнеса. Силната конкурентна среда както в България, така и в чужбина изисква много по-активно прилагане на модерните социални технологии, част от които са връзките с обществеността, рекламата и брандингът. Без умелото им използване е трудно да се създава благоприятна бизнес среда. Чрез тях се изгражда доверие към бизнес организацията, създава се успешен персонален и корпоративен имидж. Не по-малко значение при управление на бизнеса има и създаването на хармонични взаимоотношения с целевите групи, с партньорите и местните общности.
Магистрите получават висока квалификация в сферата на връзките с обществеността и рекламата, обогатяват своята професионална култура и разширяват възможностите си за активно публично поведение. Затова в програмата могат да участват бакалаври и магистри с различни специалности. Позитивен факт за успеха на програмата е обстоятелството, че досега не са разкрити аналогични магистратури в други български университети.
Преподаватели са български експерти в областта на рекламата и връзките с обществеността.
Акценти в обучението:
Теория на рекламата и ПР в бизнеса; Брандинг; Европейски мениджмънт в рекламата и ПР; Медии и въздействие на обществените структури; Правни норми в рекламата и ПР.
Извънаудиторна заетост:
Студентите имат възможност да се включат в летните учебни школи, практически и езикови стажове, студентски конференции и майсторски класове, организирани от Академия „Знание и иновации” във ВСУ „Черноризец Храбър”.
Практики и стажове:
Учебни практики и преддипломни стажове, заложени в учебния план.
Обучението в магистърската програма има практическа насоченост.
Комуникационният модул, който се предлага в рамките на програмата, включва обучение по вербална и невербална култура, бизнес протокол, дипломатически протокол, култура на облеклото, прическата и грима, поведение пред телевизионна камера, правоговор и стилистични ефекти, работа с логопед, видеомонтаж.
Практическите учебни занятия включват и дискусионен цикъл с участие на експерти от практиката и лидери на национално и межународно равнище.
Преддипломният стаж се провежда в престижни държавни институции, национални медии, водещи бизнес организации. Студентите придобиват реална представа за практиката и получават ценни практически съвети от професионалисти в областта на връзките с обществеността и рекламата.
Участието в мобилност по програма “Еразъм+” създава възможности за опознаване на европей-ския опит и успешна реализация в междукултурна среда. Ежегодно се организират допълнителни стажове и практики в:
- Германия – провинции Северен Рейн-Вестфалия и Баден-Вюртемберг, в бизнес организации, търговско-индустриални камари, общински и областни администрации;
- Руската федерация –Москва, Санкт Петербург;
- Брюксел – в европейските институции и др.
Магистърската програма приключва със защита на магистърска теза.
Учебният план на специалността е публикуван на интернет адрес:
https://ects.vfu.bg/%d0%bc%d0%b0%d0%b3%d0%b8%d1%81%d1%82%d1%8a%d1%80/