Прием 2024/2025
Условия за прием Как да кандидатствам Признаване на дипломи от чужбина Виртуални прозорци Регионални координатори
Вижте още!
Реклама и връзки с обществеността в управлението на бизнеса
Образователно-квалификационна степен: магистър
Професионална квалификация: експерт по комуникационен мениджмънт
Форма на обучението: редовна, задочна
Продължителност на обучението: 2 семестъра
Език на преподаване: български
Специалности от същото професионално направление:
Управление на международни бизнес проектиРеклама и връзки с обществеността в управлението на бизнесаУправление на културния туризъмИнфраструктура на администрациятаМениджмънт и международен маркетингПрофил на специалността:
Програмата е предназначена за обучение на ръководители, специалисти и експерти с професионални интереси в областта на връзки с обществеността, рекламата, брандинга, комуникационни маркетингови комуникации. За целта учебният план на специалността включва базови и специализирани учебни дисциплини, развиващи интегрирани знания и умения за активно успешно участие в управлението на съвременните процеси на създаване и управление на бизнес организации.
Целта на обучението е студентите да получат необходимия обем от интердисциплинарни теоретични знания и практически умения за осъществяване на успешна реализация в бизнеса, администрацията, държавни институции, неправителствените организации, агенции, научни институти. Задачите на обучението се отнасят до усвояване на конкретни знания и умения за прилагане на модерни социални технологии, част от които са връзки с обществеността, реклама, брандинг, комуникационни стратегии, дигитални маркетингови комуникации, техники за изграждане на корпоративен и персонален имидж, мотивиране на приоритетни социални среди, въздействие върху обществените нагласи, изграждане и управление на доверие към личности и организации, режисура на обществен скандал и неутрализиране на последствията.
Концепцията на обучението е съобразена с идеята, че при достатъчно задълбочено и прецизно изясняване на основните теми в лекциите, участието на студентите предполага индивидуална и групова работа в практическите упражнения за доизясняване на учебната проблематика, непрекъсната и системна самостоятелна работа. Прилагат се предимно интерактивни методи на обучение, които включват мултимедийно представяне на лекционния материал, дискусии, работа в екип, делови и ролеви игри, решаване на казуси и др.
Обучението включва и практическа част, богата на форми за практическо обучение като университетски уъркшоп, майсторски клас, академични хепънинги, практикуми в страната и в чужбина, вкл. и работа в екип, самостоятелни упражнения и работа по казуси за утвърждаване на придобитите знания. Предвижда се провеждането на практикум в реална среда.
Очакваните резултати от обучението се отнасят до:
- усвояване и демонстриране на теоретични знания и разбиране за: успешно прилагане на модерни социални технологии, част от които са връзки с обществеността, реклама, брандинг, комуникационни стратегии, дигитални маркетингови комуникации, техники за изграждане на корпоративен и персонален имидж, мотивиране на приоритетни социални среди, въздействие върху обществените нагласи, изграждане и управление на доверие към личности и организации, режисура на обществен скандал и неутрализиране на последствията, активно професионално успешно участие, както в типични, така и в специални ситуации, комуникация при екстремални ситуации, взаимовръзки с останалите функционални области на фирменото и публичното управление.
- усвояване и демонстриране на практически умения, отнасящи се до: използване на съвременни методи за анализ и планиране на организационната мениджърска и маркетингова дейност; прилагане на съвременните концепции и методи в сферата на съвременния ПР, брандинг, реклама, маркетингови комуникации.
В съответствие с европейската рамка на компетентностите и Националната квалификационна рамка обучението в магистърската програма стимулира развитието на преносими, личностни, професионални компетентности и компетентности за учене, в резултат на което завършилите програмата трябва да бъдат: компетентни; аналитични; креативни, открити към новостите; с желание за саморазвитие и учене през целия живот; способни да заемат експертни и ръководни длъжности в бизнеса, администрацията, неправителствените организации, научни организации.
Преподаватели са български експерти в областта на рекламата и връзките с обществеността.
Акценти в обучението:
Изискванията за дипломиране са съобразени с държавните изисквания, действащото законодателство, утвърдения учебен план и нормативните актове на ВСУ. - Задължителни дисциплини и кредити по специалността: Теория на рекламата и ПР, Корпоративен и персонален имидж, Бранд и брандинг мениджмънт, Комуникативна култура, Комуникация при екстремални ситуации, Рекламна и креативна комуникация – 29,5 кредита
- Избираеми дисциплини – 13,5 кредита (3 дисциплини) - задължително избираеми за придобиване на специалността;
- Факултативни дисциплини - 2 кредита (1 дисциплина)
- Защита на дипломна работа (магистърска теза) – 15 кредита.
- Условия за допускане до защита на дипломна работа (магистърска теза): До защита на дипломна работа (магистърска теза) се допускат студенти, успешно изпълнили всички задължения, предвидени в учебния план. Студентите имат право на избор на темата на основата на предварително зададени ориентировъчни теми, които на по-късен етап се съгласуват с научния ръководител. Всеки студент има право да посочи предпочитания от него научен ръководител в съответствие с избраната тема. Полагането на защитата на магистърската теза се извършва пред комисия от хабилитирани преподаватели и поканени специалисти от практиката.
Извънаудиторна заетост:
Студентите имат възможност да се включат в летните учебни школи, практически и езикови стажове, студентски конференции и майсторски класове, организирани от Академия „Знание и иновации” във ВСУ „Черноризец Храбър”.
Практики и стажове:
Учебни практики и преддипломни стажове, заложени в учебния план.
Обучението в магистърската програма има практическа насоченост.
Комуникационният модул, който се предлага в рамките на програмата, включва обучение по вербална и невербална култура, бизнес протокол, дипломатически протокол, култура на облеклото, прическата и грима, поведение пред телевизионна камера, правоговор и стилистични ефекти, работа с логопед, видеомонтаж.
Практическите учебни занятия включват и дискусионен цикъл с участие на експерти от практиката и лидери на национално и международно равнище.
Преддипломният стаж се провежда в престижни държавни институции, национални медии, водещи бизнес организации. Студентите придобиват реална представа за практиката и получават ценни практически съвети от професионалисти в областта на връзките с обществеността и рекламата.
Участието в мобилност по програма “Еразъм+” създава възможности за опознаване на европейския опит и успешна реализация в междукултурна среда. Ежегодно се организират допълнителни стажове и практики в:
- Германия – провинции Северен Рейн-Вестфалия и Баден-Вюртемберг, в бизнес организации, търговско-индустриални камари, общински и областни администрации;
- Брюксел – в европейските институции и др.
Обучението в магистърската програма завършва с полагане на държавен изпит или защита на дипломна работа.
Учебният план на специалността е публикуван на интернет адрес:
За контакти:
Ръководител на магистърската програма:
доц. д-р Георги Калагларски
тел: +359 887 235 870
e-mail: georgi.kalaglarski@vfu.bg
Координатор:
инж. Павлета Кръстева
тел.:+359 52 359 564
+359 878 417 494
e-mail: pavleta.krasteva@vfu.bg
- Конкурсен изпит:
Кандидатите полагат конкурсен изпит – тест.
- Изисквания за завършено образование:
Кандидатите трябва да имат висше образование – образователно-квалификационна степен “бакалавър”/“магистър след средно образование”, и среден успех от дипломата за висше образование, не по-нисък от “Добър 3.50”.
- Балообразуване:
Балът за класиране се образува от сбора на оценката от конкурсния изпит и средния успех от дипломата за висше образование.
Успешно завършилите магистърската програма могат да продължат обучението си в ОНС „доктор”, както и в разнообразни форми на обучение през целия живот (LLL курсове, следдипломни квалификации и други).
Полученото образование е основа за успешно кариерно развитие в бизнес сферата и публичния сектор, неправителствените организации и научните институции. Завършилите магистърска степен на обучение по Реклама и връзки с обществеността в управлението на бизнеса могат да се реализират в областта на връзките с обществеността, рекламата, брандинга, като ръководители, координатори, специалисти, експерти в Пресцентрове на държавни институции, ръководители на агенции по публична комуникация и брандинг, продуценти на радио и телевизионни предавания и др. Завършилите магистърската програма напълно покриват изискванията за кариерно развитие в съответствие с длъжностните характеристики на най-актуалните и трайно търсени специалисти в различните направления на бизнеса: национални и международни компании; държавни ведомства и организации; Европейски и световни организации в сферата на мениджмънта и икономиката; административни длъжности, национални и международни организации; научноизследователски институти; образователна дейност - в профилирани училища и университети в страната и чужбина. В съответствие с Националната класификация на професиите и длъжностите завършилите специалността могат да работят като: ръководители на звена Връзки с обществеността и реклама, мениджъри по връзки с обществеността и реклама, експерти в бизнес организации, политически структури, органите на местната власт, държавна администрация и международни институции като ЕК, ЕП, Съвет на ЕС, ООН и др., експерти или ръководители на сектори, консултанти и сътрудници по връзки с обществеността, брандинг, реклама и др.