Профил на специалността:
Магистърската програма “Мениджмънт и международен маркетинг” предлага специализирано обучение по актуални проблеми на международния маркетинг в съответствие с европейските критерии и изисквания към съвременния мениджмънт в глобална среда.
Програмата е предназначена за обучение на специалисти, експерти и ръководители с професионални интереси в областта на международния маркетинг в контекста на управлението на бизнеса и публичния сектор. За целта учебният план на специалността включва фундаментални (базови) и специализиращи учебни дисциплини, развиващи интегрирани знания и умения в сферата на фирменото и публичното управление, международния маркетинг в условията на глобална конкурентна среда, европейско сътрудничество и интеграция и други актуални направления на управленската теория и практика.
В резултат на обучението студентите ще усвоят конкретни теоретични знания и разбиране за: същностните характеристики на мениджмънта и маркетинга в условията на бързо променяща се глобалната среда; особеностите на проектния мениджмънт и неговите взаимовръзки с останалите функционални области на фирменото и публичното управление; стратегическите методи за анализ на данните от маркетингови изследвания; основните техники за осъществяване на маркетингова дейност в национална и интернационална среда; взаимодействията и взаимовръзките в административната система; мисията за справедлив “зелен преход” и др.
Успешно завършилите програмата ще умеят: да използват съвременни методи за анализ и планиране на организационната мениджърска и маркетингова дейност; да прилагат съвременните концепции и методи за осъществяване на маркетингови проучвания в бизнес организациите и териториалните общности; да извеждат конкурентните предимства на бизнес организациите и териториалните общности; да вземат маркетингови решения, да организират и провеждат маркетингови политики; да анализират резултатите от маркетинговите проучвания, да формулират изводи и решения за бъдещи действия и др.
Акценти в обучението:
Акцентът е поставен върху актуални тематични направления, отнасящи се до: съвременните маркетингови инструменти; социално ориентираните маркетингови концепции, проектния мениджмънт; етиката, лидерството и формирането на екипи; специфичните проявления на маркетинга в териториалните общности, вкл. чрез прилагане на инвестиционни маркетингови политики; мениджмънта и маркетинга в конеа на зеления преход и др.
Магистърската програма завършва с полагане на държавен изпит или защита на дипломна работа.
Учебният план на специалността е публикуван на интернет адрес:
https://ects.vfu.bg/магистър/
За контакти:
Ръководител на магистърската програма:
доц. д-р Мария Великова
тел.: +359 887 441 522; e-mail: mariya.velikova@vfu.bg
Технически секретар на магистърската програма:
Тихомир Колев
тел.: +359 52 359 631, тел.: +359 87 8350134; e-mail: do@vfu.bg